تستسترون بوکسیلات

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

تستسترون بوکسیلات

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

تستسترون بوکسیلات

تستسترون بوکسیلات

 

 

بوکسیلات نيز يکي ديگر از استرهاي تستوسترون است که در سال هاي دهه 1990 در کانون توجه داروسازان و فارماکولوژيس� � ها قرار گرفت. دانشمندان عرصه استروئيد سازي همواره به دنبال دارويي بودند که طولاني اثرتر از ديگر استرهاي تستوسترون باشد و سرانجام تحقيقاتي که در زمينه انجام دادند به توليد اين دارو منتهي شد. زنجيره طولاني که اين استر دارد موجب شده است تا ايـن دارو بسيار طـولانـي اثـر تـر از ديـگر استرهـاي هورمون تستوسترون ظاهر شود به گونه اي که اين دارو را سه بار طولاني اثر تر از استر Enanthahte و در حدود هفت بار طولاني اثر تر از استر Propionate بوده است. اين دارو از همان ابتداي عرضه به بازار با نسخه پزشک قابل تهيه بود و براي مصارف درماني کاربرد داشت ولي به مرور زمان پاي اين استروئيد به ورزش نيز باز شده و مقادير محدودي از اين دارو نيز وارد بازار سياه دارو گرديد. براي اينکه بيشتر به کارايي و عملکرد اين دارو پي ببريم نتيجه تحقيقي که در نوامبر سال 1992 و در مجلهClinical Endocrinology and Metabolism منتشر شده بوده را عيناً نقل مي کنيم:
گروهي از بيماراني که از ترشح ناکافي تستوسترون در بدن رنج مي برند با دزهاي 200 الي 600 ميلي گرمي اين دارو تحت درمان قرار گرفتند و اين نتيجه حاصل گرديد که دزهاي 600 ميلي گرمي اين دارو افزايش سريع ميزان تستوسترون خون را سبب مي شود و اين روند دست کم تا 12 هفته پس از تزريق کماکان به قوت خود باقي مي ماند اما کساني که از دزهاي سبک و کنترل شده 200 ميلي گرم استفاده کرده بودند افزايش قابل قبول سطح سرمي تستوسترون در خون شان مشاهده نشد. با دزهاي درماني، عوارض جانبي چندان آزار دهنده و غير معمولي بروز نکرد هر چند کساني که از دزهاي 600 ميلي گرم استفاده کرده بودند با افزايش ميزان DHT رو برو شده بودند و البته افزايش DHT در مورد اين افراد به اندازه اي نبود که بزرگي غير قابل تحمل پروستات و يا عوارض آندروژني شديد را رقم بزند.

دز مصرف

تعيين دز مصرف دقيق براي اين دارو کار چندان ساده اي نيست چرا که اولاً واکنش بدن افراد مختلف در برابر اين دارو و در برابر هر داروي ديگر الزاماً يکسان نخواهد بود و در ثاني اين دارو اصولاً دارويي جديد بوده و افراد تجربه چنداني در زمينه استفاده از اين دارو در ورزش هاي قدرتي ندارند. با اين وجود توصيه مي شود که در ابتداي دوره يک دز 600 ميلي گرمي را وارد بدن کرده و در ادامـه نيز هـر 5 الي 15 روز يک دز ديگر را وارد بدن کنيم. ايـن رونـد را مـي توان تا 6 الي 9 هفته ادامه داد و لازم بـه ذکـر اسـت کـه سطح سرمي داروهايي که تزريق شده است تا 12 هفته پس از آخرين تزريق کماکان بالا خواهد بود.
معمولاً ورزشکاران رشته پرورش اندام و ديگر زير شاخه ورزش هاي قدرتي که همواره تعجيل نيز دارند استرهاي سريع الاثر تستوسترون را ترجيح مي دهند چرا که با اولين تزريقي و در کمتر از چند روز اثرات اين تزريق در بدن شان هويدا مي شود ولي با اين وجود کساني که صبر و حوصله بيشتري داشته و براي آينده اي نه چندان نزديک برنامه ريزي مي کنند مي توانند از اين استر بسيار طولاني اثر تستوسترون که چندين ماه به صورت فعال در بدن باقي مي ماند نيز استفاده کنند.
به دليل اينکه اين دارو اصولاً دارويي طولاني اثر بوده و در طولاني مدت نيز ميزان ترشح تستوسترون طبيعي در بدن را به کمترين ميزان ممکن مي رساند تنظيم برنامه PCT يا پاکسازي پس از دوره براي کساني که از اين دارو استفاده کرده اند از حساسيت بسيار بالايي برخوردار خواهد بود و کمترين اشتباه در اين زمينه به تعطيلي ******** ها و به انبوهي از عوارض وخيم ناشي از عدم ترشح تستوسترون کافي در بدن ختم خواهد شد که از پيش پا افتاده ترين اين عوارض مي توان به استوپ هاي سنگين و بي ميلي نسبت به ادامه تمرين اشاره نمود.

هشدار

به دليل اينکه اين استر از تستوسترون بسيار طولاني اثر بوده و تا مدت ها به صورت فعال در بدن باقي مي ماند زنان تحت هيچ شرايطي نمي توانند از اين دارو استفاده کنند و بديهي است که در صورتي که به اين هشدار توجه نکرده و از اين دارو استفاده کنيد با عوارضي از قبيل رشد موهاي زايد در بدن و صورت و انبوهي از عوارض جانبي مردانه رو در رو خواهيد شد که اين عوارض تا ماه ها پس از آخرين تزريق نيز سير صعودي خود را داشته و گاه تا سال ها پس از آخرين تزريق نيز شما را خواهد آزرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دارو ها و مکمل ها

تاريخ : چهار شنبه 25 آذر 1394 | 21:14 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.